[Pamoka] Sprite kūrimas
Posted: 2011 Apr 26 17:43
Taigi sprite skirtingai nuo modelio tuo, kad jis yra dvimatis objektas, tad jam sukurti užtenka tik paveikslėlio. Tai atlikti gana nesudėtinga, ir žaidime galėsime turėti savo sprite kur tik norime. Visų pirmiausia mums reikės programos Sprite Explorer
Atsisiunčiame, instaliuojame ir pasileidžiame.
Matome:

Ši programa puikus įrankis atidaryti ir kurti sprites ir kita.
Tad pirmiausia ko mums reikės, tai sukurti savo paveikslėlį, kurį vėliau konvertuosime su Sprite Explorer.
Atsidarome bet kokią grafikos programą ir sukuriame paveikslėlį. Tarkim, noriu kad A raidė ore skraidytų:

Dabar svarbiausia:
1. Paveikslėlio ilgis arba plotis turi dalintis iš 8. (Tai reiškia, kad ilgis arba plotis skaičiuojamas pagal formulę 8*x, t.y. 8, 16, 24, 32, 40...).
2. Paveikslėlio ilgis*plotis negali viršyti skaičiaus 10752.
3. Paveikslėlis turi būti išsaugotas BMP formatų.
4. Jei darote permatomą paveikslėlį, permatoma dalis bus juoda spalva, o balta matoma.
Jei neteisingai atliksite 1 ar 2 punktą, cs client'ui pradėjęs krauti serverį užlūš su klaida Fatal Error GL_Upload16: s&3. Kad to išvengti, atsakingai pasitikrinkite 1 ir 2 punktus.
Toliau, programoje Sprite Explorer spaudžiame File > New Sprite ir atsidaro:

Spaudžiam Next > ir matome:

Žinome, kad sprites gali būti ir judantys, bet šiuo atveju darysime paprasta.
Spaudžiame Add ir pridedame mūsų sukurtą paveikslėlį.
Jei kurtume judantį paveikslėlį, tai į sąrašą reikėtų sukelti visus paveiksliukus pagal eilės tvarką, kaip kadrus. Juos rodys kiekvieną iš eilės ir taip išvystame judančią animaciją.
Kai viską sukeliame spaudžiame Next > ir iššoka lentelė, kurioje nurodome, kur išsaugoti mūsų sukurtą .spr failą, spaudžiame Save ir matome langelį:

Dabar reikia pasirinkti sprite veikseną mums reikės (Additive):
Normal - Tiesiog paprastas paveiksliukas. Žaidime ir matysime keturkampį paveiksliuką su juodu fonu ir balta raide.
Additive - Su šiuo režimu juodą foną konvertuoja į permatomą, o baltą į tai kas matoma. Žaidime spalvą bus galima keisti su funkcijomis.
Indexalpha - Ima pirmo pikselio spalvą ir ją padaro permatomą.
Alphatest - vieno rakto spalva, kur yra nematoma.
Toliau, jei norime, kad mūsų sprite nesusukiotų pasukus ekraną, o stovėtų visada tiesiai, tai VP_PARALLEL pakeičiame į ORIENTED, bet dažniausiai to nereikia.
Spaudžiame Next > ir bus sukurtas mūsų sprite.
Dabar galime jį naudoti pluginuose. Atvaizduoti galime priskiriant kaip modelį entity objektui ar su kokia nors Temp Message.
Atsisiunčiame, instaliuojame ir pasileidžiame.
Matome:

Ši programa puikus įrankis atidaryti ir kurti sprites ir kita.
Tad pirmiausia ko mums reikės, tai sukurti savo paveikslėlį, kurį vėliau konvertuosime su Sprite Explorer.
Atsidarome bet kokią grafikos programą ir sukuriame paveikslėlį. Tarkim, noriu kad A raidė ore skraidytų:

Dabar svarbiausia:
1. Paveikslėlio ilgis arba plotis turi dalintis iš 8. (Tai reiškia, kad ilgis arba plotis skaičiuojamas pagal formulę 8*x, t.y. 8, 16, 24, 32, 40...).
2. Paveikslėlio ilgis*plotis negali viršyti skaičiaus 10752.
3. Paveikslėlis turi būti išsaugotas BMP formatų.
4. Jei darote permatomą paveikslėlį, permatoma dalis bus juoda spalva, o balta matoma.
Jei neteisingai atliksite 1 ar 2 punktą, cs client'ui pradėjęs krauti serverį užlūš su klaida Fatal Error GL_Upload16: s&3. Kad to išvengti, atsakingai pasitikrinkite 1 ir 2 punktus.
Toliau, programoje Sprite Explorer spaudžiame File > New Sprite ir atsidaro:

Spaudžiam Next > ir matome:

Žinome, kad sprites gali būti ir judantys, bet šiuo atveju darysime paprasta.
Spaudžiame Add ir pridedame mūsų sukurtą paveikslėlį.
Jei kurtume judantį paveikslėlį, tai į sąrašą reikėtų sukelti visus paveiksliukus pagal eilės tvarką, kaip kadrus. Juos rodys kiekvieną iš eilės ir taip išvystame judančią animaciją.
Kai viską sukeliame spaudžiame Next > ir iššoka lentelė, kurioje nurodome, kur išsaugoti mūsų sukurtą .spr failą, spaudžiame Save ir matome langelį:

Dabar reikia pasirinkti sprite veikseną mums reikės (Additive):
Normal - Tiesiog paprastas paveiksliukas. Žaidime ir matysime keturkampį paveiksliuką su juodu fonu ir balta raide.
Additive - Su šiuo režimu juodą foną konvertuoja į permatomą, o baltą į tai kas matoma. Žaidime spalvą bus galima keisti su funkcijomis.
Indexalpha - Ima pirmo pikselio spalvą ir ją padaro permatomą.
Alphatest - vieno rakto spalva, kur yra nematoma.
Toliau, jei norime, kad mūsų sprite nesusukiotų pasukus ekraną, o stovėtų visada tiesiai, tai VP_PARALLEL pakeičiame į ORIENTED, bet dažniausiai to nereikia.
Spaudžiame Next > ir bus sukurtas mūsų sprite.
Dabar galime jį naudoti pluginuose. Atvaizduoti galime priskiriant kaip modelį entity objektui ar su kokia nors Temp Message.